fbpx

Afvallen

Personal Training & Coaching- Naarden

Leuk dat je mijn lezing over afvallen hebt gevolgd. Hopelijk heb je er wat van opgestoken! Zoals je nu weet is het belangrijk om een negatieve energiebalans te hebben. Zorg dat je goed in balans bent met voeding, training en rust. Dat krukje, weet je nog?! Of je nu een supersterk, gehavend, getekend, jong, fragiel of een barkrukje bent. Maak van jouw reis geen lijdensweg, maar een avontuur!

[vc_wtr_button url=”url:http%3A%2F%2Fpuretraining.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2018%2F01%2FHand-outs.pdf|||” label=”Download hand-outs” align=”center” color=”c_black” margin_left=”0″ margin_right=”0″ margin_top=”0″ margin_bottom=”0″ delay=”0″]
[vc_wtr_button url=”url:http%3A%2F%2Ffacebook.com%2Fjothanpurmer|||” label=”Volg me op FaceBook voor meer facts” align=”center” color=”c_black” margin_left=”0″ margin_right=”0″ margin_top=”0″ margin_bottom=”0″ delay=”0″]
  • Je verliest 0,5 kg spieren per jaar
  • Je verbranding of stofwisseling wordt hierdoor jaarlijks minder
  • Je botten worden poreuzer na je 35e, hierdoor heb je een hogere kans op botbreuken bij vallen
  • Niet bewegen zorgt voor meer kans op suikerziekte, hoge bloeddruk en aderverkalking
  • Bij een ongewijzigd leefpatroon heb je een grotere kans op overgewicht
  • Je bent niet alleen sterker, maar je voelt je ook sterker
  • Een hoger uithoudingsvermogen geeft een hogere kwaliteit van leven
  • Sporten onderdrukt gevoelens van stress en depressie
  • Hogere verbranding in rust, waardoor je gedurende de dag meer verbrandt!

Wijzer voor een strak plan!

[vc_wtr_step_by_step delay=”0″][vc_wtr_step_by_step_item data_title=”Energiebalans” data_content=”De eerste stap is de energiebalans. Wat komt er in? Wat gaat er uit? Het zogenaamde Calorie In Calorie Out – CICO.
Bij afvallen moet deze negatief zijn!” type=”image” img=”1151″][vc_wtr_step_by_step_item data_title=”Energieinname” data_content=”Om de energiebalans negatief te maken, kun je sleutelen aan de inname. Dat blijkt erg effectief. Met een aantal simpele trucjes lukt dat. Simpel betekent echter niet makkelijk. Consistentie is het sleutelwoord.
” type=”image” img=”2243″][vc_wtr_step_by_step_item data_title=”Energieverbruik” data_content=”Om een calorisch tekort te krijgen, kun je sleutelen aan het verbruik. Verbruik gebeurt op 3 manieren.
1. Vertering van voedsel
2. Sport, bewegen en activiteit.
3. Ruststofwisseling.
” type=”image” img=”1858″][/vc_wtr_step_by_step]
[vc_wtr_icon_box type_icon=”web|fa fa-bolt” data_title=”Praktisch – Energieverbruik” data_content=”Hoe verhoog je het energieverbruik?

1. De energie voor de vertering van voedsel verhoog je door meer consumptie van eiwitten

2. Calorieën verbranden doe je door cardiotraining en/of krachttraining. Maar ook spontane vormen van beweging zorgen voor meer verbranding. Richt op 10000 stappen per dag. Neem de trap in plaats van de lift. Pak de fiets en laat de auto staan.

3. Verhoog je ruststofwisseling door 2 tot 3 x per week krachttraining. Opbouwen van spieren kost energie, veel energie. Jouw kacheltje gaat harder branden en je kachel wordt groter. Dubbel effect dus!” delay=”0″]

[vc_wtr_icon_box type_icon=”web|fa fa-balance-scale” data_title=”Praktisch – Inname” data_content=”Om te zorgen dat je minder calorieën binnenkrijgt, kun je het volgende doen:

Beperk snoep/koek
Beperk snack/tapas/kaas/worst
Beperk alcoholgebruik, indien wel, dan minder dan 2 glazen
Na sporten eiwitrijk eten (yoghurt, kwark in combinatie met fruit/muesli)
Kwark voor slapengaan voor opbouw spieren
500-750 ml water vóór het avondeten
Eiwitrijk eten (kip, vis, kwark, yoghurt, tofu, bonen, eieren)
Avondeten niet tot maximaal vol (±80% vol)
Vetinname beperken (dressing, olie, noten)
” delay=”0″]

Toch liever een filmpje zien?

[vc_wtr_youtube url=”zSDGe_MD04k” size=”480-360″ resolution=”large” align=”center”]
[vc_wtr_youtube url=”5QaESPYa-Rc” size=”480-360″ resolution=”large” align=”center”]
Afvallen, Jothan Purmer, Ouderkerk, Personal Trainer, Voeding, Afvallen, PT, Personal, Training, Rust, Gezondheid

Je cirkel doorbreken? Weet je niet hoe? Ik kan je helpen!

[vc_wtr_hover_box img_1=”1769″ img_2=”1849″ url=”url:http%3A%2F%2Fpuretraining.nl%2Fservices%2F|title:Hulp%20bij%20afvallen%3F||” delay=”0″]

Afvallen? Start met jouw avontuur! Samen kunnen we dat aan!

[vc_wtr_hover_box img_1=”1741″ img_2=”1739″ url=”url:http%3A%2F%2Fpuretraining.nl%2Fservices%2F|title:Genoeg%20van%20alle%20adviezen%3F||” delay=”0″]