fbpx

De zondagkater maakt van je week een flater

Personal Training & Coaching- Naarden

Ok, ik zal niet liegen, ik drink graag een biertje. Ook de zware Belgische jongens. Het is natuurlijk een inkoppertje dat alcohol niet je beste vriend is in de strijd tegen de kilo’s. Hoe stel je zo’n bierbuik nou tevreden? Heel simpel, alcohol levert per gram veel kcal, zo’n 7 kcal. In een flesje bier en je glas favoriete witte wijn zitten zo’n 135 kcal. Dus je vetreserves worden op hun wenken bediend. Alcohol kun je niet opslaan en kan er geen energievoorraden mee aanvullen. Top, zou je zeggen… nou niet helemaal, het telt wel bij je dagelijkse inname. Daarnaast leent alcohol zich slecht in combinatie met wortel, bleekselderij of appel (low-calorie-density food), maar juist heel goed met caloriebommen als kaas, chorizo en een handje of twee gezouten noten. Dus hoe hard je ook doordeweeks probeert te minnen met calorieën, met deze bourgondische strategie kun je dat teniet doen door zwaar te plussen. Het zal je niet verbazen dat het resultaat dan achterblijft 😉 Nu besef ik dat het beter was geweest deze post op zaterdag te doen om de dubbele kater te voorkomen.

[vc_wtr_button url=”url:http%3A%2F%2Fpuretraining.nl%2Ffitness-facts%2F|||” label=”Klik hier voor meer fitness facts” align=”center” color=”c_black” margin_left=”0″ margin_right=”0″ margin_top=”0″ margin_bottom=”0″ delay=”0″]