fbpx

Welke donut is gezonder?

Personal Training & Coaching- Naarden

It’s up to you: Welke donut is gezonder, hartje ❤️ of duimpje? Ze lijken namelijk exact hetzelfde….. Dat zijn ze dus ook. Ik geloof zóóó niet in één (on)gezond product. Een sporter kan een donut na het sporten innemen, er zitten behoorlijk wat koolhydraten in. Maar ook voor iemand die de sofa verkiest boven zweetdruppels, zou dit op zijn tijd moeten kunnen. Voel je niet schuldig, zolang je er geen sport van maakt om als een Amerikaanse politieagent dagelijks een donut naar binnen te schuiven, maakt af en toe een donut (wel de rechter hè?) niet uit: Als je maar op een dag aan de voor jou juiste verdeling van koolhydraten, eiwitten en vetten komt.

 

☝️Ik ben niet van het verbieden of ontzeggen, dat houdt de doorsnee homo sapiens misschien even vol, maar dat blijkt in de praktijk voor velen geen blijvende tactiek. Zoek uit wat bij je past en ‘moet’ niet te veel van jezelf: richt op de langere termijn!

 

✌️Wil je afvallen: Vind een balans tussen dagen plussen met calorieën en de andere te minnen. Maar bijvoorbeeld bij 6 bier en 10 blokjes oude kaas, komt de teller gauw boven de 1200 kcal. Als je dan 5 brave minus-dagen van 500 kcal hebt, kun je dat teniet doen door 2 van die gezellige avonden. Tja, dan is het ook logisch dat je, ondanks de trainingen, niet afvalt. Overigens kan dat ook een strategie zijn om in het weekend los te gaan Het draait om keuzes maken… Wil je wel progressie maken, beperk je je dan tot 1 avond of misschien minder drinken/snacken.

 

O ja, gezond of ongezond? Een gat in de dag zitten, niet sporten, roken en alcohol: die combi is over het algemeen VEEL ongezonder dan één enkel product. Het gaat om een totaalplaatje: training, voeding en uiteraard ook rust…..

[vc_wtr_button url=”url:http%3A%2F%2Fpuretraining.nl%2Ffitness-facts%2F|||” label=”Klik hier voor meer fitness facts” align=”center” color=”c_black” margin_left=”0″ margin_right=”0″ margin_top=”0″ margin_bottom=”0″ delay=”0″]