fbpx

Later als je groot bent

Personal Training & Coaching- Naarden

Helaas is de waarheid soms hard, niet voor iedereen gelukkig. Naast dat je ouder, grijzer en wijzer wordt, is het goed om te weten dat na je ergens na je 30-35ste je spiermassa afneemt met ongeveer 200 gram per jaar. Zowel het aantal spiervezels als de dikte van de vezels neemt af (met name de snelle, krachtige vezels). Met hetzelfde voedingspatroon, word je met het ingaan van elk levensjaar een beetje dikker. Want juist die spieren zorgen voor de verbranding.

 

Uiteraard kun je dat deels voorkomen door krachttraining en het nuttigen van eiwitten. De dagelijkse eiwitinname voor niet-sporters is 0.8 gram per kg lichaamsgewicht en voor ouderen is dat bijgesteld naar 1.2 gram per kg. Voor ouderen geldt dat de spiervezel en maag nóg niet met pensioen zijn, maar worden een dagje ouder en kunnen minder goed eiwitten opnemen. Aan de gewichten hangen  en verhogen van de eiwitinname, dat is de beste combinatie. Dat zorgt voor spieropbouw en voorkomt dat spieren af worden gebroken. Maar let op: met krachttraining gaat de eiwitbehoefte verder omhoog!

 

Mijn advies: gewoon jong blijven of doen alsof…

[vc_wtr_button url=”url:http%3A%2F%2Fpuretraining.nl%2Ffitness-facts%2F|||” label=”Klik hier voor meer fitness facts” align=”center” color=”c_black” margin_left=”0″ margin_right=”0″ margin_top=”0″ margin_bottom=”0″ delay=”0″]