fbpx

No pain is gain

Personal Training & Coaching- Naarden

Lekker met je maatje aan trainen. Je hangt aan de gewichten en dan komt ie: Je maatje heeft net die dag net iets meer spirit dan jij. Onder luide aanmoediging van je vriend, pak je de net-iets-te-zware-gewichten dan de 8 herhalingen die je wilde maken. De eerste set bankdrukken is zwaar, de tweede set wordt een hel, maar is nog niets vergeleken met de laatste. Daar wordt je door je ‘vriend’ voor van alles uitgemaakt. Tegen de tijd dat je je laatste adem hebt uitgeblazen, ligt die stang al ongeveer bij de anderhalfste herhaling op je borstbeen. En die vriend kijkt toevallig net naar een richting die hij eigenlijk niet op zou moeten kijken . Lekker dan, lig je met die 61,5 kilo op je torso en geen adem meer…. Pijn is fijn!!!!

 

zwaar intensief trainen is absoluut noodzakelijk. Het Arnie-motto “tot het gaatje gaan” wordt door veel wanna-be-bigs gebruikt, elke training weer. Dit is echter niet nodig en sterker nog, blessures liggen de op de loer. Spieren vinden dit wel leuk, maar pezen gaan dan zeuren. Hoe op te lossen? Zorg ervoor dat je een zware dag hebt (tot het gaatje), medium en licht. Pas hier het gewicht op aan, NIET het aantal herhalingen. Bij medium en licht moet je het idee hebben nog 2-4 herhalingen te kunnen maken. Ook bij het uitblijven van de zogenaamde concentric failure komen de groeifactoren vrij.

 

O ja, ook voor de dames is dit belangrijk. Wees niet bang dat je er als een opgepompte Michelinvrouw uit komt te zien, dat zijn onrealistische plaatjes. Ga nu niet het tegenovergestelde doen: Met superlichte gewichten trainen wordt veel gedaan, maar heeft weinig zin. Of nog erger…. Shoulder presses op een loopband! Kracht en cardio WHAAAA…. Dan ben ik die vriend die continue die kant op kijkt… uit ergernis.

[vc_wtr_button url=”url:http%3A%2F%2Fpuretraining.nl%2Ffitness-facts%2F|||” label=”Klik hier voor meer fitness facts” align=”center” color=”c_black” margin_left=”0″ margin_right=”0″ margin_top=”0″ margin_bottom=”0″ delay=”0″]