fbpx

Met cardio verlies je veel

Personal Training & Coaching- Naarden

Met cardio verlies je veel

Afvallen, Jothan Purmer, Ouderkerk, Personal Trainer, Voeding, Afvallen, PT, Personal, Training, Rust, Gezondheid

Dank voor de antwoorden op de stelling van gisteren, er zaten veel goede antwoorden tussen. Ik kom in meerdere topics terug op de stelling. Allereerst de cardio-training 🏃‍♂️🚴‍♂️🏊‍♂️

Die stukjes kaas, twee handjes vol met noten, afgetopt met drie glazen rosé, staan fraai op je balans. Je wilt ze kwijt en legt jezelf een strafrondje met de benenwagen 🏃‍♀️op. Ik doe dat zelf trouwens ook: zelfkastijding maar dan op twee wielen 🚴‍♂️ heerlijk! Cardio is een goede manier om binnen korte tijd veel calorieën te verbranden.

Maar verlies je daarmee ook vetmassa op langere termijn? Bij een negatieve balans zullen als eerst spierkoolhydraten worden gebruikt en daarmee verlies je water💧 Weet je nog? Het opslaan van koolhydraten kost ±3 gram, bij verlies komt dat dus weer vrij. Daarna zijn je spieren aan de beurt, want één van de voordelen van cardio is dat op langere termijn je spiercel kleiner wordt. Onder invloed van vrije radicalen worden eiwitten kapot gehakseld.😲 Superhandig als je af wil vallen, toch? Dat lijkt zo, want in het afval-geval is het een nadeel: juist de spieren verbranden de vetten. Eén kilo spier verbrandt 22 kcal in rust, gratis💰💴

Dus met veel cardio doen, kan de ruststofwisseling ook minder worden: als je dan hetzelfde blijft eten, dan kun je de uitkomst wel raden 😉 Ik noem dat het aerobic-instructrice-syndroom 🙅‍♀️of de Billy-Blanks-Bubbel 🥊. Er zijn uiteraard wel methoden om te voorkomen dat je spiermassa verliest. (Oa 1.0-1.2gr koolhydraten per kg lichaamsgewicht met minimaal 20 gram eiwitten DIRECT na training) To be continued → Cardio was dus niet de BESTE optie 🥉. Kan wel, als je Laurens Ten Dam heet en 6000 kcal in een gemiddeld Tour de France ritje verbruikt.

Tags: , ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *